mandag 24. desember 2012

Å jul med din glede, og barnlige røst...


... Vi ønsker deg alle velkommen!
Ja, da var jula her igjen da, med familie, god mat og gaver. Treet som ble pyntet for noen dager siden, maten som vi har gjort klar, og alle gavene som er blitt pakket inn. Og nå er dagen her for nyte alt sammen. Maten skal vi kose oss med, vi skal glede oss over gavevekslinger.

Hos oss har vi vasket og strevet for å få alt klart. Maten ble gjort klar dagen før, slik at det bare var å koke, steke og varme på selve dagen. Vi er kjent som en matglad familie, og maten skal det ikke spares på. Ribbe, pinnekjøtt, danskepølser, norske pølser og våssafår. Søtpoteter, mandelpoteter og kålrabistappe. Surkål, rødkål, og saus. Til dessert er det riskrem og kaker. Ingen skal gå sultne fra middagsbordet, nei.

Så er det tid for gavene. Det er alltid like morsomt å se andre åpne opp gavene du har gitt dem. Det er faktisk bedre enn å åpne sine egne. Og i år må jeg si at gavene var perfekte. Jeg fikk mange flere gaver enn det jeg hadde regnet med, siden jeg har fått så mye annet på forhånd. I tillegg ble gavene som jeg skulle gi til tante borte, takket være at jeg gjemte dem så hun ikke skulle finne dem. Problemet er at ikke jeg finner dem heller :(

Jeg vil nå anbefale alle som ikke vil se hva jeg fikk til jul å se vekk. ;) Up to you.

Vi har da det absolutt freshe bildet fra Linda, som kommer til å henge over sengen min. Kan bare ikke si noe annet enn at jeg elsker det.


De to lysene som jeg fikk av Ravn og Draven. Jeg fikk også et belte (fresht det også). Jeg samler på lys, siden jeg har storforbruk av det, så det var en suuper gave.


Gaven fra den gamle naboen til mormor og morfar. I tillegg så fikk jeg en dusjsåpe, men den gikk da rett i dusjen, så den ble ikke med på bildet.



Av et vennepar av min onkel og tante, fikk jeg da dette. Minnepinnen rommer 16 GB, så det er jeg veldig fornøyd med.


Av søte, lille Christoffer fikk jeg et thermos kopp. Praktisk til å ha med kaffe på jobb om morgenen.


Av mine fosterforeldre fikk jeg denne parfymen og bodylotion. Alt kommer godt med.


Denne søte (eller skal jeg si kule?) parfymen fikk jeg av foreldrene til min onkel. Virkelig ikke en gave jeg regnet med å få.


Søte tøfler av Affi og Leon. Og takk gud for at de har antigli tøfler, for da slipper jeg å falle i trappa mer.


Belter av nisser og musene i taket (ja, det hender seg at vi har mus i taket). Mix og match.


Alt sammen :) I tillegg fikk jeg noen gaver som ble litt for store for kamera


Og med det tror jeg at jeg sier takk for meg for denne kvelden. Kos dere videre.

-Alexa

2 kommentarer:

  1. Ooooh ! Jeg digger bildet du fikk i gave av tanta di ! :D
    Og ellers hørtes det ut som om jula har vært like stress der som her med forberedelser .. xD
    Og du ? Takk for bildet av gaven fra oss. :D
    Klem Ravn.

    SvarSlett